سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

معرفی ارز اتریوم و پاسخ به برخی از پرسش های مهم کاربران

ما در این مقاله قصد داریم تا به شما ارز اتریوم را معرفی کنیم و به برخی از پرسش های مهمی که ممکن است در رابطه با این ارز داشته باشید ، پاسخ دهیم .

مقدمه :

ارز دیجیتال اتریوم بر پایه مفاهیم بلاک چین و ارزهای رمزگذاری شده بنا شده است لذا اگر شما با این مفاهیم آشنا نیستید ، توصیه میکنیم که ابتدا اطلاعات کافی از آنها به دست آورید و سپس این مقاله را ادامه دهید . ما در این مقاله فرض را بر این گرفته ایم که خواننده از اطلاعات کافی برخوردار است و برای مثال با سیستم هایی مانند بیت کوین و نحوه کار آنها آشنا است .

اتریوم چیست ؟

اتریوم در واقع یک برنامه است که روی شبکه ای از کامپیوتر ها در حال اجرا می باشد و وظیفه آن این است که مطمئن شود اطلاعات و برنامه های کامپیوتر های کوچک ( که از آنها به عنوان ” قراردادهای هوشمند ” یاد میشود ) ، توسط تمامی کامپیوترهای روی شبکه پردازش میشوند بدون آنکه یک مقر فرماندهی مرکزی وجود داشته باشد . هدفی که سازندگان اتریوم به دنبال آن هستند این است که یک دنیای کامپیوتری بدون سانسور و توقف ناپذیر را ایجاد کنند . سایت رسمی این مجموعه https://www.ethereum.org می باشد .

ما شاید با مفاهیم بیت کوین آشنا باشیم و بدانیم که این شبکه چگونه اطلاعات تراکنش ها را تایید ، ذخیره و به بسیاری از کامپیوترهای موجود در سراسر جهان ارسال میکند ولی اتریوم این مفاهیم را گسترش داده است و یک قدم به جلوتر برداشته است . این مجموعه کدهای کامپیوتری را با رعایت تعادل به بسیاری از کامپیوترها در سراسر جهان ارسال میکند .

در واقع کاری که بیت کوین انجام میکند و ذخیره داده ها را به صورت پخش شده انجام میدهد ، اتریوم نیز انجام میدهد ولی علاوه بر آن پردازش های محاسباتی دیگری را نیز انجام میدهد . به برنامه های کوچکی که در حال فعالیت برای این سیستم هستند ، Smart Contracts یا قرارداد های هوشمند گفته میشود  و این قراردادها توسط شرکت کننده ها درون دستگاه هایی انجام میشود که به آنها ” ماشین های مجازی اتریوم ” گفته میشود .

چگونه میتوان Ethereum را اجرا کرد ؟

برای اینکه بتوانید اتریوم را اجرا کنید ، شما باید یک نرم افزار که از آن به عنوان کلاینت اتریوم نام برده میشود را دانلود کنید . البته اگر تخصص داشته باشید و زمان خالی زیادی نیز داشته باشید ، میتوانید این نسخه کلاینت را خودتان بنویسید . درست مانند BitTorrent و BitCoin ، نرم افزار Ethereum Client نیز به کامپیوتر افرادی وصل میشود که در سراسر جهان از این برنامه استفاده میکنند . در مرحله بعد این برنامه شروع به دانلود بلاک چین میکند تا بتواند به سطح سایر کامپیوترهای شبکه برسد . این نرم افزار همچنین باید بتواند تایید کند که هر بلاک ، با قوانین اتریوم سازگاری داشته باشد .

کلاینت اتریوم دقیقا چه کارهایی انجام میدهد ؟ شما میتوانید از این کلاینت برای کارهای زیر استفاده کنید :

  • اتصال به شبکه اتریوم
  • جست و جو در بلاک چین اتریوم
  • ایجاد تراکنش ها و ” قرارداد های هوشمند ” جدید
  • اجرا کردن قرارداد های هوشمند
  • استخراج بلاک های جدید

کامپیوتر شما در واقع تبدیل به یک ” node ” جدید از شبکه ای میشود که ماشین مجازی اتریوم روی آن در حال اجرا است . این node جدید به صورت هماهنگ با سایر node های موجود در شبکه فعالیت خواهد کرد . به خاطر داشته باشید که در یک مجموعه P2P ، هیچ کامپیوتری به عنوان ” master ” در نظر گرفته نمیشود و همه node ها از قدرت یکسان برخوردار اند .

Ethereum چه شباهت هایی به BitCoin دارد ؟

فکر میکنم بهترین راهی که میشود از طریق آن بهتر با اتریوم آشنا شد این است که آن را در برابر سیستم ساده ای مانند بیت کوین قرار دهیم و ببینیم که چه شباهت هایی با آن دارد .

اتریوم یک بلاک چین دارد

درست مانند بیت کوین ، اتریوم نیز دارای یک بلاک چین می باشد که بلاکی از دیتا را درون خودش نگه داری می کند . این دیتا ها میتوانند تراکنش ها یا قراردادهای هوشمند باشند . این بلاک ها توسط برخی از شرکت کننده ها ایجاد یا استخراج میشوند و بین سایر شرکت کننده ها توزیع میشوند تا آنها را تایید کنند .

شما میتوانید این بلاک چین را در این سایت تجربه کنید : https://etherscan.io

بلاک ها با مرجع قراردادن hash ها و ردهای بلاک های قبلی ، زنجیره جدید را تشکیل میدهد . همانطور که در مقدمه مقاله نیز گفته شد ، آشنایی با تکنولوژی بلاک چین

اتریوم عمومی است و نیاز به اجازه دسترسی ندارد

درست مانند بیت کوین ، شبکه اصلی اتریوم نیز عمومی است و نیاز به حق دسترسی خاصی ندارد بنابراین هر کسی میتواند با دانلود یک کلاینت ، به شبکه متصل شود و به ایجاد ” قراردادهای هوشمند ” بپردازد یا تراکنش جدید ایجاد کند ، آنها را تایید کند و بلاک های جدید را استخراج کند بدون آنکه نیاز باشد در هیچ شرکت یا سایتی عضو شود .

به صورت کلی وقتی مردم در مورد اتریوم صحبت میکنند ، منظور آنها شبکه و نسخه اصلی است که نیاز به سطوح دسترسی ندارد . اگرچه شما میتوانید نرم افزار Ethereum را دانلود کنید و آن را تغییر دهید و سپس یک شبکه خصوصی جدید ایجاد کنید که به شبکه عمومی و اصلی متصل نیست . فعلا Token های خصوصی و قراردادهای هوشمند برنامه های ویرایش شده با Token های عمومی سازگار نیستند .

اتریوم واحد ارزی مخصوص خودش را دارد

Token سرویس اتریوم ، Ether نام دارد که به صورت مخفف ETH بیان میشود . این ارز دیجیتال و رمزگذاری شده میتوانند مانند بیت کوین در تراکنش های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد . مالکیت های Token ها توسط بلاک چین Ethereum تایید میشود و این روند تایید شباهت های زیادی به نحوه کار بیت کوین دارد ولی در سطوح فنی با هم تفاوت هایی دارند . ما در مقاله های بعدی ، به معرفی برترین کیف پول های Ethereum خواهیم پرداخت پس همچنان همراه ما باشید .

اگر شما نیاز به خرید و فروش ارز اتریوم دارید ، میتوانید با مراجعه به سایت ارز جو به صورت مطمئن و سریع ، سفارش خودتان را ثبت کنید .

این مقاله توسط مجموعه ارز جو به صورت اختصاصی ترجمه شده است .

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location