video thumb

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم ۱۷ ژانویه (۲۷ دی)

همراهان گرامی ارزدیجیتال در نظر داشته باشند تحلیل های ارائه شده در این بخش، کاملا ترجمه شده از تحلیل های تریدرهای برتر سایت تریدینگ ویو و یا کوین تلگراف است و هیچگونه پیشنهادی جهت ورود به بازارهای پر ریسک کریپتوکارنسی توسط ما ارئه نمی شود ، پیشنهاد ما به شما در ابتدا مطالعه انواع تحلیل و آشنایی کامل با مخاطرات این بازار است ،همچنین جهت آشنایی می‌توانید مقاله های رازهای تریدینگ ارزهای دیجیتال

همانطور که در تحلیل قبل گفتیم، خرید برای تریدرهای کوتاه مدت بسیار ریسکی بود و به اصلاح قیمتی بزرگ و شاید حیاتی رسیدیم.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 17 ژانویه (27 دی)

طبق بازه های زمانی قبلی، شاخص RSI نشان دهنده یک رشد نزولی است.

اگر قیمت حداکثر تا ۹۴۰ دلار کاهش داشته باشد و حمایت خوبی در آن سطح از آن شود، می تواند یک بازگشت صعودی احتمالا کوچک داشته باشد.
اما اگر قیمت از این مقاومت هم عبور کند، تریدرهای کوتاه مدت باید دست نگهدارند تا در بهترین زمان خرید کنند.

آرشیو تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم – ۱۸ دی ۱۳۹۶

کوتاه مدت : ریسک بزرگ

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 17 ژانویه (27 دی)

اتریوم رشد قیمت بسیار خوبی داشت. به دلیل عبور از سطوح مقاومت ۱۲۰۰ دلار، اتریوم

در حال حاضر خرید برای تریدرهای کوتاه مدت بسیار ریسکی است اما تریدرهای بلند مدت در اصلاح قیمت فرصت خوبی برای خرید خواهند داشت.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم – ۱۱ دی ۱۳۹۶

رشد احتمالی

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 17 ژانویه (27 دی)

میانگین متحرک نمائی بیست روزه یک حمایت قوی ایجاد کرده است. اگر این سطح حمایت شکسته شود، احتمالا تا ۶۴۶ دلار و بعد از آن تا ۶۰۰ دلار شاهد سقوط قیمت باشیم. در غیر این صورت احتمال رشد تا ۷۷۰ دلار وجود دارد.

در سایت ها و صفحات اجتماعی هم،‌ اکثر تریدرهای بزرگ، در یک هفته الی ده روز آینده، رشد قیمت تا محدوده ۱۰۰۰ دلار را پیشبینی کرده اند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم – ۴ دی ۱۳۹۶

نسبت به ارزهای دیگر، در کاهش قیمت ها، اتریوم با ثبات تر از بقیه بود و سطح مقاومت به اندازه کافی قدرتمند است. امروز (۴ دی) الگوی جفت کف تکمیل شد و پس از عبور از مقاومت ۷۱۱ دلار احتمالا تا سه روز آینده شاهد صعود قیمت تا سطح ۸۴۰ دلار باشیم.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 17 ژانویه (27 دی)

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم – ۲۹ آذر ۱۳۹۶

رشد قیمت ولی ریسکی

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 17 ژانویه (27 دی)

پس از یک شب خوب برای گاوها، احتمالا به دلیل اصلاح قیمت بیت کوین، اتریوم هم یک کاهش قیمت نسبتا شدید را تجربه کرد. حالا اتریوم از سطح حمایت ۷۰۹ دلار در حال تغییر روند است.( فیبوناچی اصلاحی ۶۱٫۸٪، فیبوناچی توسعه ۱۰۰٪، حمایت همپوشانی افقی) و احتمالا یک جهش بزرگ در این قیمت شروع شود. احتمالا تا هفته بعد شاهد قیمت ۱۰۰۰ دلار باشیم. ترید در این سطح را ریسکی می دانم و با حدد ضرر ۶۵۳ دلار ترید کنید.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم – ۲۳ آذر ۱۳۹۶

اتریوم از هدفگذاری ما در تحلیل قبلی، یعنی ۶۵۲ دلار عبور کرد و به ۷۸۴٫۷۷ دلار رسید. افزایش قیمت حدود ۸۹ درصدی در یک هفته!!

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 17 ژانویه (27 دی)

در حال حاضر، نمودار اتریوم، الگوی شمعدانی Doji را تشکیل داده است که نشان دهنده کنار گذاری است. کنار گذاری یا tiredness وضعیتی است که بیشتر تریدرهای یک سهام یا ارز برای مدتی از سرمایه گذاری در آن کنار می کشند.

ما انتظار داریم که این ارز به ۶۴۳٫۵۲ دلار یا ۵۹۹٫۸۹ دلار، یعنی سطوح ۳۸٫۲ و ۵۰ درصدی فیبوناچی اصلاحی بازگردد.

ترید بعدی مستلزم یکی از این دو مورد است :
۱- افت قیمت متوقف شود
۲- اتریوم یکبار دیگر از بالاترین قیمتش، یعنی ۷۸۴ دلار عبور کند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم – ۱۸ آذر ۱۳۹۶

اتریوم از زمان شکستن الگوی مثلث صعودی، بین ۳۹۰ تا ۴۸۰ دلار تثبیت شده است.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 17 ژانویه (27 دی)

برای دومین بار، سطح ۳۹۰ دلار به عنوان یک مقاومت قوی عمل کرد. خرس ها (موارد نزولی) در پایین آوردن قیمت به زیر ۳۹۰ دلار ناتوان هستند. گاوها (موارد صعودی) هم سعی در عبور از ۴۸۰ دلار را دارند که اگر موفقیت آمیز باشد و بتواند از ۴۸۰ عبور کند، احتمالا به هدف الگو یعنی ۶۵۲ دلار خواهد رسید.

از سوی دیگر، اگر خرس ها بتوانند این ارز را به زیر سطوح حمایت ۳۹۰ دلار ببرند، هدفگذاری صعودی به تعویق خواهد افتاد بنابراین تریدرها می توانند استاپ لاس یا توقف ضرر خود را در ۳۹۰ دلار تنظیم کنند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم – ۱۶ آذر ۱۳۹۶

در آنالیر قبلی، برای اتریوم الگوی هدف ۶۵۲ دلار را پیش بینی کرده بودم. بعضی از کاربران معتقد بودند که این قیمت در ماه دسامبر سال جاری به دست می آید. به نظر نمی‌رسد. الگوی مثلث صعودی طی یک دوره ۷ ماهه شکل گرفته است. بنابراین، اتریوم برای رسیدن به ۶۵۰ دلار به حداقل دو الی سه ماه زمان نیاز دارد. چیز دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که همه حرکت ها به اهدافی که برای آن ها تعیین شده بود نرسیده اند. تریدرها همیشه باید با استاپ لاس مناسب موقعیت خود را حفظ کنند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 17 ژانویه (27 دی)

بازگشت از ۳۸۸٫۵۵ دلار، بازگشتی قدرتمند بود. با این حال، این ارز نمی تواند از سطح ۴۸۰ دلار عبور کند.

اتریوم زیر میانگین متحرک نمائی (EMA) بیست روزه شکست خورد . البته این ارز یک حمایت قوی بین ۳۸۸ تا ۴۰۰ دلار دارد. انتظار دارم که این سطح پایدار بماند.

با این وجود، من هیچ خریدی را به شما پیشنهاد نمی کنم. باید کمی صبر کنید تا دوباره این ارز بتواند تقاضا را بدست بگیرد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم – ۸ آذر ۱۳۹۶

خوشبختانه، با رشد قیمت خوبی که اتریوم در هفته ی گذشته داشت، حدود ۵۰ درصد سود به تریدرهای این ارز در هفته ی گذشته رسید. من انتظار داشتم که قیمت بشکند، اما انتظار سقوط قیمت به زیر ۳۹۳ دلار را نداشتم. بنابراین، توقف ضرر (Stop loss) را در ۳۹۰ دلار پیشنهاد کردم. من اشتباه کرده بودم و توقف ضرر دیروز انجام شد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 17 ژانویه (27 دی)

با این حال، الگوی مثلث صعودی هنوز دست نخورده است. اگر اتریوم موفق شود در بالاتر از سطح ۳۹۳ دلار باقی بماند، احتمالا دوباره روند صعودی خود را از سرخواهد گرفت و برای رسیدن به هدفگذاری الگو در ۶۵۲ دلار تلاش خواهد کرد.

در روی دیگر سکه، اگر این ارز دیجیتال نتواند خودش را در ۳۹۰ نگهدارد و از قیمتش بازهم کاسته شود، احتمالا کاهش قیمت تا ۳۵۰ دلار ادامه خواهد داشت. و در پایین تر هم ممکن است به ۲۹۰ دلار کاهش یابد.

من ترجیح می دهم قبل از هر تریدی در این ارز، در حاشیه قرار بگیرم و شرایط دو روز آینده را بررسی کنم.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم – ۶ آذر ۱۳۹۶

ما تا آخرین لحظه شاهد یک مثلث متقارن در نمودار بودیم. اما این هفته یک الگوی مثلثی صعودی خواهیم داشت. این مسئله نشان می دهد که نمودارها ماهیتا پویا هستند و این ساختار در زمان واقعی خود به پیشرفت خواهد رسید.

خوانندگان ما وقتی اقدام به خرید به نرخ ۳۱۵ دلار کنند، سود هنگفتی را بدست آوردند. با توجه به عقیده من در مورد کسب سود در موقعیت های بحرانی ما ۵۰ درصد سود خرید اولیه خود را حفظ کرده ایم. آیا لازم است جهت حفظ این موقعیت سود خود را در این سطح نگاه داریم یا منتظر افزایش قیمت اتریوم بمانیم؟
هدف این الگو از شکست این کانال صعودی نرخ صعودی معادل ۶۵۲ دلار است.
با این حال بعید بنظر می رسد سیر مستقیمی رو به این سطوح داشته باشیم و قطعا در چند روز آینده شاهد افزایش قیمت بیش از ۴۲۰-۴۷۰ دلار خواهیم بود.
بنابراین توصیه من این است که ۵۰ درصد سود خود را در این سطح حفظ کنید و مابقی را در جهت توقف ضرر نگهداری کنید. من حدود توقف ضرر خود را طی چند روز آینده بالا خواهم برد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم – ۱ آذر ۱۳۹۶

من در روز ۱۳ نوامبر(۲۲ آبان) خرید اتریوم را به محض اینکه از سطح ۳۱۵ دلار گذشت و تثبیت شد را توصیه کردم. این معامله در ۱۴ نوامبر صورت گرفت.

پیشنهاد می کنم ۵ درصد سود به نرخ ۳۶۷ دلار را حفظ کنید. نرخ تا ۱۹ نوامبر(۲۸ آبان) در این سطح باقی مانده و من ۵۰ درصد از سود حاصل از خرید و فروش خود را حفظ می کنم تا به نقطه سربسر برسم چراکه نرخ اتریوم می تواند تا ۳۷۸ دلار افزایش یابد.
این ارز در این سطح با مقاومت خط نزولیِ مثلث متقارن مواجه خواهد شد. با این وجود اگر به گونه ای مدیریت شود که از این سطح گذشته و به فراتر از آن برسد، نرخ آن دوباره به جنبش در خواهد آمد.
هدف نقطه شکست این مثلث متقارن نرخ ۶۴۵ دلار است.
من مایلم از این حرکت بهره ببرم اگر تحقق یابد. از این رو حد توقف ضرر(stop loss) را با حفظ ۵۰ درصد از خرید در نقطه سربسر حفظ خواهم کرد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم – ۲۴ آبان ۱۳۹۶

چند ماه پیش، اتریوم، ارز محبوب معامله گران بود. اما از اواخر ماه گذشته، هیچ سود قابل توجهی برای خریداران نداشته است. آیا می توان گفت که سناریوی آن در حال تغییر است؟

تاکنون اتریوم در محدوده ی ۲۸۰ دلار تا ۳۱۵ دلار معامله می شد. گاوها (bulls) در دو موقعیت مختلف موفق به شکست مقاومت شدند، اما آن ها نمی توانستند به این روند بالا رفتن قیمت ها ادامه دهند.
با این حال، موفقیت این روند برای بار سوم نیز محتمل است. بنابراین، توصیه می شود که ارز رمزنگاری شده با مبلغی در حدود ۳۱۵ دلار خریداری شود. همچنین حد ضرر برای جلوگیری از زیان باید در ۲۸۰ دلار نگه داشته شود.
هدف اولیه ۳۵۳ دلار است؛ با این حال، انتظار می رود که معیار شکسته شود. بنابراین، هنگامی که قیمت ها به ۳۵۳ دلار می رسند، لطفاً برای سر به سر شدن، حدود ضرر را بالا ببرید. ۵۰ درصد سود را در ۳۶۷ دلار، رزرو کرده و روند بالا بردن حدود ضرر را دنبال کنید.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم – ۴ آبان ۱۳۹۶

اتریوم معامله گران ما را تا مرز سکته قلبی پیش برد. نرخ آن به یکباره از ۲۷۵ دلار به نزدیک ۳۲۰ دلار افزایش یافت و اکثر ما نتوانستیم در مورد آن اقدامی کنیم.

بهره مندی از این معاملات بی ثبات امر دشواری است. گاهی سطوح پشتیبان در هم شکسته می شود و گاهی حفظ می گردد. نرخ این ارز رمزگذاری شده به مدت چند روز متمادی کاهش یافت. بنابراین نمی توان انتظار داشت که اکنون دچار کاهش شدید گردد.
با این وجود اتریوم پس از این افزایش سریع نرخ از اکثر سود خود دست کشیده و به زیر سطح ۳۰۰ دلار سقوط کرده است.
این ارز دیجیتال احتمالا در حال حاضر با مقاومتی در میانگین نمایی متحرک ۲۰ روزه (EMA) و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) مواجه می گردد. نرخ آن تنها نزدیک به ۳۱۵ دلار افزایش خواهد یافت. تا آن زمان نمی توانیم بر این ارز دیجیتال اطمینان کنیم.
در روند خطیِ سیر نزولی پشتیبان توانمندی جهت حفظ این ارز شده محسوب می شود. با این حال همچنان که قیمت زیر دو میانگین متحرک قرار دارد، ما آن را سطح مطلوبی جهت برگزیدن موضع معاملاتی نمی دانیم.
به همین دلیل است که ما در حال حاضر هیچ معامله ای را با اتریوم

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم – ۲ آبان ۱۳۹۶

انتظار بر این بود که اتریوم محدوده پشتیبان خود را در سطح ۲۵۷ تا ۲۸۶ دلار حفظ نماید. اما به نظر می رسد این ارز برنامه های دیگری در پیش دارد.

ما با دقت بیشتر متوجه شدیم اتریوم یک الگوی مثلث متساوی الاضلاع بزرگ را شکل داده است. می توانیم این پشتیبان روند خط را به دو صورت ترسیم نماییم(هر دو صورت طی نمودار رسم شده است).
اولین سطح پشتیبان معادل ۲۵۷ دلار می باشد. ما شاهد پشتیبان خط روند و همچنین پشتیبان افقی آن بوده ایم و هنوز بر این باوریم که این ارز در تلاش خواهد بود که این سطح را حفظ نماید. با این حال چنانچه این سطح شکسته شود، پشتیبان بعدی در محدوده ۲۵۲ تا ۲۴۰ دلار خواهد بود.

ما بر این باوریم که اقدام به خرید باید در این سطوح بحرانی پدیدار گردد و پیش از توصیه به هر معامله ای منتظر بروز نشانه هایی از شکل گیری رو به پایین خواهیم ماند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم – ۲۷ مهر ۱۳۹۶

ما انتظار داشتیم نوسانات اتریوم پس از انشعاب(fork) آن کاهش یابد. اما تصورمان اشتباه بود. نوسانات این ارز به هیچ وجه فروکش نکرد. نرخ این ارز به زیر سطح پشتیبان ۳۱۴ دلار نزول یافته و نزدیک به سطح بحرانی ۲۷۹ دلار کاهش داشت. گرچه دلالان از این فرصت استفاده کرده و اقدام به خرید این ارز با این سطح پشتیبان نمودند اما این ارز رمزگذاری شده هنوز در معرض خطر قرار دارد.

ما پس از آنکه نرخ اتریوم به بیش از ۳۱۵ دلار طی یک روز افزایش پیدا کرد، مجددا به آن به صورت مثبت خواهیم نگریست. تا آن زمان لازم است در کنار باقی بمانیم چرا که کاهش به زیر ۲۷۹ دلار آنرا به سطح ۲۵۰ دلار نیز خواهد رساند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم – ۲۵ مهر ۱۳۹۶

اتریوم  نسبت به فورک های خود از ثبات کمتری برخوردار بود و افزایش قیمت داشت. اکنون ما این رویداد را پشت سر گذاشتیم و انتظار داریم این بی ثباتی کاهش یابد.

ما هیچ موقعیتی(position) در اتریوم نداریم و در انتظار افزایش نرخ(breakout) فراتر از محدوده آن بسر می بریم. هر چند که این ارز رمزگذاری شده در تاریخ ۱۳ اکتبر(۲۱ مهر) به فراتر از محدوده خود رسید اما باعث گردید راه های پیش روی ما جهت ورود به هر گونه موقعیتی مسدود شود. همچنین ما بدلیل نوسانات شدید روزانه از آن دوری کردیم.
در حال حاضر اتریوم به نرخ ۳۵۰ دلار بفروش می رسد. گرچه در معاملات روزانه این سطح را شکسته اما قادر نخواهد بود بدانچه فراتر از آن است دست یابد.
چنانچه ما طی دو روز آینده شاهد افزایش قیمت فراتر از ۳۵۰ دلار نباشیم، نرخ ارزهای رمزگذاری شده به سطح ۳۱۶ دلار کاهش خواهد یافت همچنانکه در گذشته به چنین نرخی معامله می شده است.
به عبارت دیگر چنانچه دلالان بتوانند نرخ را در حد ۳۵۰ دلار حفظ کنند، اتریوم می تواند به ۳۹۰ دلار نیز برسد.
با این حال بدلیل اینکه ارز رمزگذاری شده در سطوح فعلی فاقد قدرت حرکت می باشد، هیچ معامله ای را از طریق این ارز توصیه نمی کنیم.

شما دوست عزیز هم اگر قصد خرید ارز های دیجیتالی و سرمایه گذاری در این زمینه را دارید می توانید از سایت معتبر Arzjoo.com استفاده کنید.