video thumb

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش ۱۷ ژانویه (۲۷ دی)

پس از یک صعود کوچک تا ۲۹۰۰ دلار، برادر کوچک تر بیت کوین

بیت کوین کش 17 ژانویه (27 دی)" src="https://file.sarmayex.com/uploads/2018/01/bch-1024x495.png" alt="تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش 17 ژانویه (27 دی)" width="810" height="392" />
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش ۱۷ ژانویه (۲۷ دی)

گاو ها پس از محدوده ۲۰۰۰ دلار، نتواستند از سطح ۱۷۳۳ دلار هم حمایت کنند. کاهش به زیر ۱۶۵۲ دلار هم می تواند بازهم به مقاومت بعدی قیمت را کاهش دهد. البته انتظار یک افزایش قیمت در سطح فعلی را دارم.

آرشیو تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش – ۱۸ دی ۱۳۹۶

رشد احتمالی در چهار روز آینده ( تا ۱۲ ژانویه)

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش 17 ژانویه (27 دی)
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش ۱۷ ژانویه (۲۷ دی)

مثلثی که هفته پیش گفتیم تکمیل شده است.

پس از روند خرسی کوتاه مدت، قیمت وارد یک حرکت مثلثی شده است. پس از یک اصلاح کوتاه مدت،‌ موج جدید افزایش قیمت آغاز خواهد شد. از قیمت ۲۵۰۰ دلار، حمایت مثلث شکسته خواهد شد.
شاخص ADX نشان دهنده تغییر روند از خرس به گاو است (نزولی به صعودی)

به اعتقاد من پایین ترین قیمت ۲۳۵۰- ۲۵۰۰ دلار خواهد بود. تا ۱۲ ژانویه هدف ۳۷۰۰ دلار را پیشبینی می کنم. اگر به این قیمت هم نرسیم،‌ به طور کلی احتمالا افزایش قیمت خواهیم داشت.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش – ۱۱ دی ۱۳۹۶

آرامش قبل از طوفان؟

همانطور که گفتیم در هفته گذشته نوسانات زیادی این ارز را تحت تاثیر قرارداد و فرصت خرید یا فروش را به تریدرهای نمی داد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش 17 ژانویه (27 دی)
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش ۱۷ ژانویه (۲۷ دی)

بیت کوین
میانگین شاخص RSI طی چند روز گذشته کاهش یافته بود ، اما هنوز می توانیم توده هایی را در طول دوره ببینیم. به نظر می رسد رشد قیمت خوبی در راه باشد ولی مثل هفته قبل ترید در این مقطع بسیار ریسکی است.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش – ۴ دی ۱۳۹۶

ترید ریسکی

چه از نظر تکنیکال و یا فاندامنتال (اخبار)، ترید در بیت کوین کش در این هفته بسیار ریسکی است. یک الگو مثلث متقارن صعودی تا محدوده ۴۰۰۰ دلار را نشان می دهد و الگوی دیگر سقوط به ۲۵۰۰ دلار. آنچه که مهم است مقاومت قوی این ارز در سطوح ۲۵۰۰ دلار است. در این سطوح هیچ خرید را پیشنهاد نمی کنم.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش 17 ژانویه (27 دی)
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش ۱۷ ژانویه (۲۷ دی)

متقارن صعودی

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش – ۲۹ آذر ۱۳۹۶

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش 17 ژانویه (27 دی)
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش ۱۷ ژانویه (۲۷ دی)

پس از اعلام کوین بیس مبنی بر پذیرش بیت کوین‌کش، این ارز رشد فوق العاده ای داشت. یک اصلاح قیمت را بین ۲۹۵۰ و ۲۷۵۰ پیشبینی می‌کنم. احتمال دارد قبل از سقوط شدیدش یک پرچم صعودی کوچک را تشکیل دهد که برای ترید کوتاه مدت (نهیتا چند ساعته) می تواند مفید باشد. در حال حاضر در این سطوح خریدی را پیشنهاد نمی کنم.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش – ۲۳ آذر ۱۳۹۶

قیمت از هدفگذاری تحلیل قبل ما در ۱۷۵۰ دلار، عبور کرد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش 17 ژانویه (27 دی)
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش ۱۷ ژانویه (۲۷ دی)

در حالی که این ارز دیجیتال توانست از بالای انتهای محدوده (رنج) خارج شود، نتوانست از سطوح بالاتر عبور کند. بنابراین، تریدرها می توانند ۵۰ درصد سود خود از ترید قبلی را در سطوح فعلی ذخیره کنند و حد ضرر را بالاتر ببرند. اگر بیت کوین کش بتواند خود را در بالای بالای انتهای محدوده نگهدارد، احتمالا قیمت به هدف بعدی خود یعنی ۲۳۸۷ دلار خواهد رسید.

اگر گاوها موفق شوند ۲۳۸۷ دلار را ثبت کنند، احتمال صعود بیشتر تا ۲۷۰۰ دلار نیز وجود دارد.
با این حال، اگر گاوها نتوانند بیت کوین کش را بالای ۱۷۵۸ دلار نگهدارند، این ارز احتمالا دوباره به محدوده قبلی بازخواهد گشت.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش – ۱۸ آذر ۱۳۹۶

دیروز قیمت بیت کوین‌کش به زیر حد ضرری که در تحلیل قبل گفته بودم رسید؛ با این حال، همیشه اثبات شده است که در بیت کوین کش سقوط کوتاه مدت بوده و امکان افزایش سریع قیمت وجود دارد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش 17 ژانویه (27 دی)
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش ۱۷ ژانویه (۲۷ دی)

بیت کوین‌کش در یک بازه محدود (Range-Bound) بین ۱۱۲۹٫۳۳ دلار در پایین ترین تا ۱۷۵۸ دلار در بالاترین نقطه است، حرکت می کند. در سطوح فعلی، قیمت درست در وسط این رنج قراردارد.

من پیشنهاد می کنم که اگر بالای ۱۷۶۰ دلار رسید، خرید را انجام دهید و یا تا رسیدن قیمت به ۱۱۲۹ دلار صبر کنید.

عبور از این رنج به بالای ۱۷۶۰ دلار، می تواند قیمت را تا هدف الگو در ۲۳۸۷ دلار پیش ببرد. از سوی دیگر، اگر این ارز به ۱۱۲۹ دلار برسد، احتمالا در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) به ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید. اگر این سطح نیز شکسته شود، احتمالا به ۸۵۴ دلار خواهد رسید.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش – ۱۶ آذر ۱۳۹۶

در آنالیز قبلی خرید در ۱۴۲۰ دلار را پیشنهاد داده بودم. این موقعیت در ۱ دسامبر تکمیل شد، اما در ۳ دسامبر، بازگشت به قیمت های بالاتر در سطح ۱۶۲۲٫۹۹ دلار متوقف شد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش 17 ژانویه (27 دی)
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش ۱۷ ژانویه (۲۷ دی)

با توجه به این که بیت کوین تمام توجه ها را به خود جلب کرد، بقیه آلت کوین ها حمایتی از جانب گاو ها به دست نیاوردند.

به طور خلاصه، بیت کوین کش در میانگین متحرک نمائی (EMA) بیست روزه شکست خورد که باعث پیدایش روند خرسی (نزولی) شد. با این حال، این ارز هنوز بالای حمایت قطعی ۱۱۸۰ دلار قراردارد و در این موقعیت خواهد ماند.

من پیشنهاد می کنم که توقف ضرر را از ۱۱۲۰ دلار به ۱۱۷۰ دلار، یعنی نزدیک به پایین ترین قیمت در روز ۳۰ نوامبر افزایش دهید، زیرا اگر بیت کوین کش به زیر این مقدار برسد،‌احتمال سقوط تا ۸۵۴ دلار وجود دارد.

بیت کوین کش پس از صعود در میانگین متحرک نمائی ۲۰ روزه، دوباره با قدرت ادامه خواهد داد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش – ۸ آذر ۱۳۹۶

در آنالیزهای قبلی ام درباره بیت کوین کش، یک رالی (افزایش قیمت) به ۱،۸۲۷ و ۲،۰۵۶ دلار را پیشبینی کرده بودم اما نتوانست از سطح ۱۷۵۸ دلار عبور کند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش 17 ژانویه (27 دی)
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش ۱۷ ژانویه (۲۷ دی)

پس از خرید و فروش در محدوده ۱،۵۰۷ تا ۱،۷۵۸ دلار، قیمت این ارز در ۲۸ نوامبر کاهش یافت.

در حال حاضر گاوها (bulls) ها در تلاش هستند تا از شاخص حرکت متوسط نمائی ۲۰ روزه (EMA) حمایت کنند. اگر این مقاومت از بین برود، احتمالا قیمت تا ۱۱۵۰ کاهش خواهد یافت. این حمایت پایانی است. پایین تر از آن،‌کاهش قیمت می تواند طی یک شاخص حرکت متوسط ساده ۵۰ روزه (SMA) به ۸۲۷ دلار افزایش پیدا کند که در زیر آن کاهش می تواند به SMA 50 روزه در ۸۲۷ دلار افزایش یابد.

از سوی دیگر، اگر خریداران در حرکت متوسط نمائی ۲۰ روزه گام بردارند، بازگشت به قیمت ۱،۵۰۷ و ۱،۷۵۸ دلار امکان پذیر است.

ترید ریسکی در این ارز خرید با قیمت بالای ۱۴۲۰ دلار و با توقف ضرر ۱۱۲۰ دلار است. هدفگذاری رسیدن به سطح ۱۷۵۸ دلار است. فقط تریدرهای ریسک پذیر با فقط ۵۰ درصد از سرمایه ترید خودشان می توانند ترید کنند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش – ۶ آذر ۱۳۹۶

بیت کوین کش پس از اصلاح قیمت روند صعودی خود را از سر گرفته و معامله گران ما همچنانکه در تحلیل پیشین به آن اشاره شد، باید به نرخ ۱۳۶۰ دلار اقدام به خرید کنند.

در حال حاضر نرخ این ارز رمزگذاری شده کاهش داشته و به سطح ۵% اصلاح شده فیبوناچی رسیده و از ۲۸۰۰ دلار به ۸۵۴٫۳۱۳۵ دلار سقوط یافته است. چنانچه بیت کوین کش بتواند سطح پشتیبان قطعی ۱۵۰۷ دلار را حفظ کند، نشان از قدرت آن است.
افزایش متعاقب نرخ احتمالا سطح ۱۸۲۷ دلار را در هم شکسته و به سطح ۲۰۵۶ دلار خواهد رسید که معادل ۶۱٫۸ درصد سطح اصلاح فیبوناچی است.
به عبارت دیگر چنانچه سطح پشتیبان ۱۵۰۷ دلار با شکست مواجه شود، نرخ این ارز دیجیتال احتمالا مجددا به این سطح کاهش خواهد یافت. از آنجاییکه من در این موقعیت ریسک بزرگی نمی بینم، توصیه می کنم حدود توقف ضرر خود را جهت سربسر شدن سود افزایش دهید.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش – ۱ آذر ۱۳۹۶

کاهش و افزایش نرخ بیت کوین کش بسیاری از معامله گران را بخود جلب کرده است. با این حال من پس از یک دوره نوسان بالا اکنون در انتظار یک دوره نوسان پایین بسر میبرم.

هم کسانی که انتظار کاهش نرخ را دارند و هم افرادیکه در انتظار افزایش آن بسر می برند در رینگ مبارزه با این ارز رمزگذاری شده گرفتار آمده اند. چراکه تصمیم دارند به هر صورت آنرا در سطح بالا قرار داده یا به سطح پایین بکشانند.
در همین حال این ارز احتمالا در محدوده بین ۸۵۰ تا ۱۵۵۰ دلار باقی خواهد ماند.
این محدوده وسیعی است که می توان در آن به معامله پرداخت. من منتظر خواهم ماند تا نرخ به ۸۵۰ دلار کاهش یافته آنگاه اقدام به خرید خواهم کرد.
اگر این ارز از سطح  ۱۵۵۰ دلار گذر کند، احتمال دارد به سطح ۲۲۴۹ دلار نیز برسد.
بنابراین من معامله این ارز رمزگذاری شده را به نرخ ۸۵۰ دلار توصیه می کنم یا پیشنهاد می کنم زمانیکه این نرخ به بالای سطح ۱۵۴۹ دلار رسید، آنرا معامله کنید.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش – ۲۴ آبان ۱۳۹۶

حرکت قیمت ها که طی چند روز گذشته مشاهده شده است، به طور معمول باعث تحمیل خسارت به تعداد زیادی از خریدارانی می شود که از ترس خطا کردن و گرفتن تصمیم اشتباه، دیر به این مهمانی می رسند. بنابراین، اگر ما نسبت بازده به ریسک مناسبی نداشته باشیم، ترجیح می دهیم به جای اینکه اقدامی انجام دهیم که ممکن است بعداً از آن پشیمان شویم، چندین بار سود بالا رفتن قیمت‌ را از دست بدهیم.

در حال حاضر، بیت کوین کش در حال اصلاح این رالی(rally) بغرنج و گیج کننده است که آن را از کمتر از ۳۰۰ دلار به ۲۷۹۹ دلار می رساند، یعنی یک رالی ۸۳۳ درصدی طی ۲۱ روز.
سطوح بازگشتی فیبوناچی معمولی نمی‌ تواند هیچ پشتیبانی در حین این اصلاحات داشته باشد. ما انتظار داریم که ارز دیجیتال در سطح ۹۷۲ دلار حمایت شود که میزان حداکثر پیشین بود و در ۱۹ آگوست(۲۸ مرداد) سال جاری ایجاد شده بود.
اگر این حمایت ادامه یابد، ممکن است شاهد یک روند صعودی مجدد باشیم. با این وجود تعداد زیادی از فروشندگان معلق(بدون تصمیم) وجود خواهد داشت که در وضعیت پیچیده تری سر در گم خواهند بود. بنابراین، ما انتظار تکرار یک رالی با شیب تند را نداریم.
با این حال، اگر حمایت ۹۷۲ دلاری شکسته شود، قیمت ارز رمزنگاری شده احتمالاً به ۶۱۱ دلار کاهش خواهد یافت. ما هیچ تنظیماتی را در خرید بیت کوین کش پیدا نمی کنیم؛ بنابراین، بدیهی است که هیچ‌گونه معامله ای را با آن پیشنهاد نمی کنیم.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش – ۴ آبان ۱۳۹۶

بیت کوین کش نظر برخی خریداران را در سطح فعلی به خرید خود جلب نموده است. این ارز دیجیتال طی سه روز گذشته دو بار سعی بر افزایش نرخ داشته است.

با این حال میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (ٍEMA) به عنوان یک مانع بزرگ جهت کاهش نرخ عمل نموده است. چنانچه قیمت به گونه ای مدیریت شود که میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) را در هم شکند، احتمال دارد نرخ به سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) که معادل ۴۱۴ دلار می باشد، درست در بالاترین نقطه انتهایی محدوده، افزایش یابد.
با این حال نقطه عقلانی توقف ضرر برای این معامله در زیر پایین ترین حد انتهایی محدوده معادل ۲۸۰ دلار قرار دارد. این نرخ به ما ریسک ۱به۱ به نسبت بازده را ارائه نمی نماید. بنابراین به نظر نمی رسد ایده مطلوبی جهت معامله باشد.
به عبارت دیگر چنانچه این ارز به پایین ترین انتهای این محدوده برسد، نرخ آن می تواند تا سطح ۱۹۰ دلار نیز کاهش یابد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش – ۲ آبان ۱۳۹۶

نرخ بیت کوین کش در روز گذشته اندکی افزایش داشت، اما نتوانست از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه(EMA) فراتر رود. این ارز  پس از این تلاش ناموفق امروز مجددا دچار کاهش نرخ گردید.

در حالیکه صعود نرخ بیت کوین بر سقوط نرخ بیت کوین کش تاثیر نداشته، به نظر میرسد این کاهش نرخ قطعا تاثیرات خود را دارا خواهد بود. این ارز  به پایین ترین نرخ خود کاهش یافته است.
گرچه این ارز دیجیتال از ۱۱ آگوست(۲۰ مرداد) به کمتر از این نرخ اندک نرسیده است اما همچنان از الگوی ضعیفی برخوردار می باشد. احتمالا بیت کوین کش به نرخ زیر ۲۸۲ دلار نیز خواهد رسید.
چنانچه این سطوح پایین تر بمدت یک یا دو روز حفظ گردد، نرخ به سطح ۲۰۰ دلار نیز کاهش خواهد داشت. در هر صورت ما تا زمانی که این ارز  به ۴۰۰ دلار افزایش یابد اقدام به خرید نخواهیم کرد. از این رو ما هیچ معامله ای را در سطح فعلی توصیه نمی کنیم.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش – ۲۷ مهر ۱۳۹۶

بیت کوین کش سیری مطابق با آنچه انتظار می رفت، داشت. در ابتدا نوسانات آن افزایش یافته و پس از آن با فروشی بالای میانگین متحرک نمایی(EMA) بیست روزه و خط روند نزولی(downtrend) مواجه گشت. راه پیش رو چگونه می تواند باشد؟

دلالان(bulls) با وجود شکست خط روند نزولی و میانگین متحرک نمایی(EMA) بیست روزه با فروش نزدیک به سطح ۴۰۰ دلار مواجه شدند. سقوط نرخ این ارز نیز به اندازه صعود آن ناگهانی و شدید بود.
این ارز  طی سقوط خود در تله گاوی گرفتار گشت(trapped the aggressive bulls) به گونه ای زیر نرخ ۲۸۲ دلار بصورت نقدینه درآمد. بنابراین انتظار داریم طی چند روز آینده شاهد کاهش ناگهانی نرخ آن به زیر ۲۸۲ دلار باشیم.
با این حال چنانچه بیت کوین کش ثابت کند که در اشتباه هستیم و به سطح پشتیبان ۲۸۲ دلار دست یابد، نشان از محدوده عملکردی بین ۲۸۲ تا ۴۰۰ دلار خواهد بود.
ما در حال حاضر هیچ خریدی(buy set up) در بیت کوین کش مشاهده ننمودیم، از این رو معامله آن را توصیه نمی کنیم.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین کش – ۲۵ مهر ۱۳۹۶

بیت کوین کش طی چند روز گذشته در محدوده بسیار اندکی مورد معامله بوده و گرچه از سقوط این ارز ممانعت بعمل آمده اما چندان تمایلی به خرید این ارز وجود نداشته است.

دلالان(bulls) در حال حاضر در تلاشند این ارز را در سطح ۲۸۲ دلار حفظ نمایند. چنانچه این سطح در هم شکند، احتمال سقوط ناگهانی نرخ بسیار زیاد است.
با این حال برای اینکه این ارز دیجیتال
ما پس از چند روز نوسان اندک اکنون انتظار داریم طی چند روز آینده بی ثباتی افزایش یابد. با این حال پیش بینی موقعیت آتی بیت کوین کش امر دشواری است. از این رو تصور می کنیم بهتر است در حال حاضر با آن به معامله پرداخته نشود.

سرمایه گذاری های خود را با مشورت با کارشناسان و مشاوران تیم ارزجو انجام دهید تا بیشتر سود را داشته باشید. شما می توانید قیمت های ارز های دیجیتال را در سایت ارزجو مشاهده کنید.