video thumb

ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت کوین در ژاپن چگونه است؟

با اینکه بازارهای آسیایی اقبال خوبی به ارزهای رمز پایه داشته‌اند اما هیچ کدام از آنها به اندازه ژاپن نسبت به این بازار جوان، علاقه نشان نداده‌اند. در ژاپن اوضاع خیلی فرق می‌کند آن هم به لطف حمایت‌های دولت برای پذیرش این فناوری جدید. ژاپن به پیشرو بودن در این زمینه ادامه می‌دهد و علاقه زیادی بین مردم این کشور و همین‌طور اشخاصی مثل: خانم بیت کوین (Miss Bitcoin) یک کارشناس ارزهای دیجیتال

خانم بیت کوین

خانم بیت کوین

بیشتر بخوانید:

آینده ارزهای رمز پایه چیست؟

مای فوجیموتو که با نام خانم بیت کوین

من تمام درآمدهای قابل عرضه خود را تبدیل به ارزهای دیجیتال می‌کنم. حدود یکسال است که این کار را انجام می‌دهم. حتی تمام پس انداز خود را به جای نگهداری در بانک به ارزهای رمز پایه تغییر داده‌ام.

ارزهای دیجیتال در ژاپن ؛ چرا این اشتیاق در ژاپن وجود دارد؟

نگاه مردم در کشورهای چین و کره جنوبی نسبت به ارزهای دیجیتال بسیار مثبت است اما نهادهای نظارتی مانع مردم شده‌اند. در چین ممنوعیت عرضه اولیه سکه و سپس ممنوعیت بسترهای معاملاتی مانع جدی در این زمینه ایجاد کرده است. کشور کره نیز به سمت برقراری ممنوعیت‌های مخصوص به خود گام برداشته است البته علاقه زیادی نسبت به بیت کوین در ژاپن وجود دارد.

اما ژاپن در ماه آوریل، اقدام به حمایت و قانونی کردن معامله بیت کوین در این کشور کرد. ژاپن از ممنوعیت معامله بیت کوین در چین هم سود کرد چرا که شرکت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری به این جزیره آمده‌اند.

پذیرش بیت کوین و ارزهای دیجیتال در ژاپن

بیشتر بخوانید:

کاستی ها و مشکلات بیت کوین در حال آشکار شدن است

حدود ۶ ماه پیش بود که ژاپن اقدام به پذیرش بیت کوین به عنوان یک بستر پرداخت کرد. حتی بخشی از حقوق افراد نیز به صورت بیت کوین پرداخت می‌شد. کوجی هیگاشی یکی از صاحب‌نظران حوزه ارزهای دیجیتال در ژاپن می‌گوید:

درگیر شدن شرکت‌های بزرگ، همین‌طور حمایت دولت در پذیرش آن و اقبال رسانه‌ها باعث ورود گروه جدیدی از مردم به این بازار شده است.

یک جانشین خوب

بیت کوین برای سرمایه‌گذارهای ژاپنی از آن جهت جذاب بوده که بانک مرکزی ژاپن، نرخ بهره پول را برای کاهش قیمت‌ها به شدت کاهش داده است و آنها هم به دنبال محلی می‌گردند تا بتوانند از سرمایه‌های خود سود بیشتری را به دست آورند. هر چند عده‌ای معتقد هستند که بیشتر از آنکه این موضوع ربطی به آینده‌نگری سرمایه‌گذارها داشته باشد مربوط به جو ایجاد شده است. او می‌افزاید:

همه انجامش می‌دهند و من شنیده‌ام که خیلی خوب از آن پول درآورده‌اند. من هم باید وارد این ماجرا شوم. این یک شیوه ژاپنی برای فکر کردن است. باید صادقانه بگویم مطمئن نیستم که مردم براساس منطق این تصمیم را گرفته‌اند. بیشتر شبیه یک تصمیم کوتاه مدت هیجانی است.

 

اگر شما هم به دنبال سرمایه گذاری و کسب سود از بازار ارزهای رمزپایه هستید، درنگ نکنید و از صفحه سفارش بیت کوین سایت ارزجو اولین خرید ماجراجویانه خود را تجربه کنید.