video thumb

چرا باید ساخت اپلیکیشن‌های بلاک چین را فرا بگیریم؟

یک واقعیت وجود دارد ودر مورد آن اطمینان داریم؛ اینکه توسعه دهندگان بلاک چین که معمولاً از آنها به عنوان مهندسان بلاک چین نام برده می‌شود، بسیار مورد نیاز هستند و در حال حاضر این تقاضا روز به روز هم بیشتر می‌شود.

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

ارزجو : در این مقاله شما با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در زمینه اتریوم (Etherium) بیشتر آشنا می‌شوید. آنچه در مورد آن بحث می‌کنیم این است که چرا باید در این فضا قرار گرفت؟ چه چیزی به دست می‌آورید؟ آیا این مسئله مهم است؟

بلاک چین و بیت کوین در میان سه گزینه‌ای هستند که بیشترین رشد را در جدول مهارت‌های کاری در سال ۲۰۱۷ داشته‌اند. در این مقاله به بررسی پلتفرم‌های نوآورانه می‌پردازیم که تاریخچه رشدی را پشت سر گذاشته‌اند و برخی از راه‌ها که می‌توانید به عنوان یک توسعه دهنده بلاک چین از آن‌ها درآمد کسب نمایید را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

درس‌هایی از گذشته: گوگل پلی و اپ استور

بیایید در مورد دو تا از بزرگ‌ترین مراکز ارائه اپلیکیشن در حال حاضر صحبت کنیم یعنی گوگل پلی و اپ استور. در ماه مارس ۲۰۰۹ گوگل پلی که در آن سال‌ها به عنوان بازار اندروید (Android market) شناخته می‌شد دارای ۲۳۰۰ اپلیکیشن بود ولی در پایان اکتبر سال ۲۰۱۰ این تعداد به ۱۰۰ هزار اپلیکیشن رسیده بود. در ماه فوریه سال ۲۰۱۷ میزان این اپلیکیشن‌های موجود در گوگل پلی در حدود ۲/۷ میلیون اپلیکیشن بود.

ICON بیت کوین ارزهای دیجیتال QTUM

آیا تاریخ تکرار می‌شود؟

اگر بلاک چین را به عنوان اینترنت در اوایل دهه ۹۰ در نظر بگیریم بنابراین بازار اپلیکیشن‌های بلاک چین (DApps) هم مانند اوایل شروع به کار اپ استور هستند. رشد خوبی را در زمینه DApps در سال‌های آینده شاهد خواهیم بود.

می‌خواهم جمله‌ای را از صفحه ویکی‌پدیای اپ استور برایتان نقل کنم:

عبارت app در ژانویه ۲۰۱۱ به عنوان یکی از کلمات مشهور و پرکاربرد معرفی شد و همچنین افتخار به دست آوردن عنوان «کلمه سال ۲۰۱۰» را نیز از آن خود کرد.

حال اگر بخواهیم با توجه به این جملات در مورد مرکز اپلیکیشن‌های بلاک چین یعنی DApps پیشگویی کنیم باید بگوییم که:

عبارت DApps در ژانویه ۲۰۱۹ به‌عنوان پرکاربردترین کلمه شناخته شد و همچنین افتخار به دست آوردن عنوان «کلمه سال» را در سال ۲۰۱۸ از آن خود کرد.

آنچه اهمیت دارد این نیست که چیزی که گفتیم اتفاق می‌افتد یا نه بلکه زمان اتفاق افتادن آن مهم است.

 

آیا واقعاً باید به این مسئله امیدوار بود؟

  • اگر این اتفاقات برایتان جالب هستند:
  • تمرکز زدایی
  • کار کردن با افرادی با ذهن خلاق و روشن
  • نوآوری
  • فناوری پیشرفته
  • حقوق بالا (این اتفاق هنگامی می‌افتد که میزان تقاضا بسیار بالاتر است عرضه باشد)

پس باید با رشد بلاک چین هم آشنا شوید. در حال حاضر افراد، استارت‌آپ‌ها و حتی کمپانی‌های بزرگ به تدریج در حال پیوستن به صنعت بلاک چین هستند و دنبال کارمندانی هستند تا در پروژه‌های آنها به فعالیت بپردازند.

Augur https://arzjoo.com/blogs/745/%da%86%d9%87-%d8%a2%db%8c%d9%86%d8%af%d9%87%e2%80%8c%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b8%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84

روش‌های کسب درآمد به عنوان گسترش دهنده بلاک چین

در حال حاضر راه‌های مختلفی وجود دارد تا بتوانید از طریق ایجاد اپلیکیشن های مبتنی بر بلاک چین کسب درآمد کنید.

 

۱- اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین خود را بسازید و از آن کسب درآمد کنید

به عنوان مثال اپلیکیشن کریپتو کیتیز (Cryptokitties) پتانسیل بزرگی محسوب می‌شد که در اولین ماه فروش خود توانست ۱۲ میلیون دلار به دست بیاورد.

اگر به جدول نظارت بر اپلیکیشن‌های بلاک چین یعنی DappRadar نگاهی بیندازید، می‌توانید میزان تراکنش‌هایی که اپلیکیشن‌های مختلف بلاک چین انجام می‌دهند را ببینید. اپلیکیشن cryptocountries توانسته در رأس این لیست ۴۰ میلیون دلار در عرض ۷ ماه به دست بیاورد. طراحان اپلیکیشن می‌توانند ۲ تا ۵ درصد هر تراکنش را از آن خود کنند، برابری می‌توانید ببینید که با تولید یک بازی مبتنی بر فناوری بلاک چین چه تجارت پرسودی را برای خود ایجاد کرده‌اید.

 

۲- با همکاری در پروژه‌های اوپن سورس (منبع باز) درآمد کسب کنید

سایت گیت هاب Github برای پیشرفت پروژه‌های اپن سورس به وسیله اتر (Ether) در زمینه حل کردن مسائل کد نویسی فعالیت می‌کند که در حال حاضر بیش از ۸ هزار دلار از طریق ۲۰ ارائه دهنده پروژه، منتظر تأیید هستند.

تنها کاری که باید بکنید این است که یک مشکل کد نویسی را حل کنید و اگر این کار مورد تأیید ارائه دهنده پروژه قرار گرفت، با ارز دیجیتال اتر از طریق یک قرارداد هوشمند دستمزدتان را پرداخت می‌کند.

 

۳- استارت‌آپ ارز دیجیتال خودتان را بسازید

ساخت توکن اتریوم که امن باشد و بتوان از آن به عنوان ارز برای تجارت استفاده کرد به لطف  اوپن زیپیلین OpenZeppelin فقط به اندازه نوشتن چند کد زمان می‌برد. پس از آن که سکه خود را تولید کردید می‌توانید آن را از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) به فروش برسانید.

البته پروژه شما باید دارای ارزش باشد تا به میزان سرمایه مورد نظر برسد. (اگر این طور نباشد با مشکلاتی که بسیاری از ICO ها با آن روبه رو شدند، مواجه می‌شوید ولی این را باید در جای دیگر مورد بحث قرار داد)

 

۴- کار با استارت‌آپ

اگر نمی‌توانید استارت‌آپ مخصوص خود را بسازید می‌توانید شخص دیگری را برای این کار استخدام کنید. تعداد زیادی از پروژه‌ها هستند که احتیاج به سرمایه‌گذار دارند. بسیاری از این پروژه‌ها می‌توانند میلیون‌ها دلار ایجاد کنند و بودجه خوبی برای استخدام گسترش دهندگان بعدی در اختیارتان قرار دهند.

در سایت AngelList می‌توانید به دنبال آنچه در این زمینه برایتان جالب است بپردازید.

به علت اینکه تقاضا برای جذب توسعه دهندگان بلاک چین بسیار بالاست بسیاری از آنها، به دورکاری می‌پردازند که برای خیلی از آنها نکته مثبتی است.

Digix DAO بیت کوین ارزهای دیجیتال

۵- کار کردن به عنوان یک فریلنسر

اگر به کارهای قابل انعطاف و نیمه وقت، علاقه‌مند هستید سایت‌های فریلنسینگ مانند upwork.cpm یا freelancer.com لیست مشاغل و پروژه‌هایی را که می‌توانید به عنوان شغل نیمه وقت روی آنها کار کنید به شما ارائه می‌دهد. می‌توانید به دنبال عباراتی مانند توسعه دهنده سالیدیتی (Solidity) یا مهندس بلاک چین باشید و ببینید که چه مشاغلی در این سایت‌ها در دسترس هستند.

 

۶- به یک کمپانی بزرگ بپیوندید

بسیاری از کمپانی‌های بزرگ چند وقت یکبار اقدام به استخدام افرادی می‌کنند که بتوانند از آنها در زمینه حل مشکلات و پروژه‌های خود کمک بگیرند. با این حال، شرایط کاری در سایتی مانند ویزا ۸ سال سابقه کاری اعلام شده است که یا شما باید ساتوشی ناکاموتو (satoshi nakamoto) باشید و یا شانس استخدام در این کمپانی را به دست نخواهید آورد. معمولاً این شغل‌ها کاملاً مختص سیستم‌های غیرمتمرکز نیستند، بنابراین اگر فقط به دنبال شغلی در حوزه بلاک چین هستید شاید این مشاغل برای شما مناسب نباشد.

 

در پایان باید خاطر نشان کرد که هرچه منابع و کدهای این اپلیکیشن‌ها بیشتر و بیشتر در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌گیرد آنها با سرعت بیشتری از تولید اپلیکیشن‌های قدیمی به سوی تولید اپلیکیشن های بلاک چین روانه می‌شوند.