video thumb

بهترین الگو برای استارت‌آپ‌های بیت کوین و ارزهای دیجیتال چیست؟

 

شرکت‌های حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین می‌توانند از گذشته درس بگیرند و از مدلی که صنعت خودروهای برقی یک دهه قبل استفاده کرد بهره بگیرند.

 

ارزجو : استارت‌آپ‌های متمرکز بر ارزهای دیجیتال و بلاک چین ــ که انواع پول دیجیتال محسوب می‌شوند و همچنین پلتفرمی هستند که تبدیل این پول دیجیتال را امکان‌پذیر می‌سازند ــ این روزها بازارشان حسابی داغ است. سرمایه‌گذاری‌ها بر روی این شرکت‌ها در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال قبل‌تر از آن دو برابر شدند و در سال ۲۰۱۸ نیز رو به افزایش بوده‌اند. در اواخر ماه مه، بایننس (Binance) که بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در سطح دنیا محسوب می‌شود اعلام کرد که یک صندوق سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری برای استارت‌آپ‌های حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال راه‌اندازی می‌کند.

علیرغم همه شور و هیجانی که پیرامون این فناوری آتیه‌دار شکل گرفته، صنعت ارزهای دیجیتال اما با مانعی مواجه است که در مورد بسیاری از فناوری‌های نوظهور معمولاً مشاهده می‌شود ــ تعداد کمی از مردم به اندازه کافی با بلاک چین و ارزهای دیجیتال آشنایی دارند.

مدیران اجرایی که استارت‌آپ‌ها به دنبال استخدامشان هستند معمولاً نام بیت کوین را به عنوان معروف‌ترین ارز دیجیتال شنیده‌اند و شاید کم و بیش بدانند که بلاک چین با تأمین امنیت ارزهای دیجیتال سروکار دارد. با این حال، آنها غالباً دانش گذرایی درباره زیر و بم و امکانات این صنعت پویا دارا هستند. فقدان دانش نزد آنها می‌تواند یک چالش عظیم در برابر استارت‌آپ‌هایی باشد که می‌خواهند استعدادهای کلیدی را در بازار کار رقابتی جذب کنند. شرکت‌های حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین می‌توانند از گذشته درس بگیرند و از مدلی که صنعت خودروهای برقی یک دهه قبل استفاده کرد بهره بگیرند.

NANO ارزهای دیجیتال

انبوهی از سؤالات

وضعیت بلاک چین و ارزهای دیجیتال یادآور نگاه‌ها و رویکردها نسبت به خودروهای برقی در سال ۲۰۱۰ است. در آن مقطع، نام خودرو برقی فوراً بسیاری از سؤالات ابتدایی را به ذهن متبادر می‌ساخت:

  • آیا خودروهای برقی ایمن هستند؟
  • چقدر طول می‌کشد تا خودروهای برقی از کار بیافتند؟
  • باتری چقدر دوام می‌آورد؟
  • قیمت این خودروها چقدر است؟
  • کجا باید این خودروها را شارژ کنیم؟

هنگامی که شرکت‌های تولید خودروهای برقی به سراغ مدیران اجرایی می‌رفتند مدیران مذکور همان نگرانی‌هایی را داشتند که بسیاری از مردم اکنون در رابطه با بلاک چین و ارزهای دیجیتال مطرح می‌سازند ــ مشخصاً اینکه خودروهای برقی چه چیزی هستند و آیا مردم واقعاً آنها را می‌خرند؟

البته امروز واضح و مشخص است که مردم خودروهای برقی را خواهند خرید. گزارش اخیر شرکت پژوهشی فراست ‌اند سالیوان (Frost and Sullivan) دریافت که انتظار می‌رود فروش جهانی خودروهای برقی از ۲/۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۷به ۶/۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۸ افزایش یابد و در سال ۲۰۱۹به ۲ میلیون دستگاه برسد. پورشه قصد دارد تا سال ۲۰۱۵ نیمی از محصولات خود را برقی کند. بی‌ام‌دبلیو و دیگر خودروسازان نیز طرح‌های بلندپروازانه‌ای را جهت عرضه خودروهای برقی اعلام کرده‌اند. امروزه مشاهده یک خودرو برقی که در ایستگاه شارژ برقی در یک سوپرمارکت محلی پارک شده به هیچوجه باعث تعجب و شگفتی نمی‌شود.

True USD ارزهای دیجیتال توسعه دهنده بلاک چینی

برخورداری از ابعاد آموزشی

استقبال و پذیرش صنعت خودروهای برقی به هیچوجه اتفاقی نبود و در واقع حاصل یک رویکرد زیرکانه در قبال معرفی یک صنعت جدید بود که مردم را سردرگم و حتی نگران ساخت. استارت‌آپ‌های حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال امروز باید در تلاش جهت جذب سرمایه‌گذارها و استعدادها از درس‌های برگرفته از صنعت خودروهای برقی تبعیت کنند.

هر بار که شرکت‌های تولیدکننده خودروهای برقی ــ از طریق وب‌سایت خود، محتوای تبلیغاتی خود، یا تماس با استعدادهای احتمالی ــ با دنیا ارتباط برقرار می‌کردند، یک رویکرد آموزنده را در این راستا اتخاذ می‌کردند. اولین طرفداران خودروهای برقی هیچگاه فراموش نمی‌کنند که اکثریت مردم با جزئیات فنی اینگونه خودروها آشنایی نداشتند. هرگونه تعامل در این زمینه با بهره‌گیری از اصطلاحات موجود در راهنمای «EV 101» صورت می‌گرفت.

این امر بستری برای افراد علاقه‌مند فراهم کرد و موجی به وجود آورد که با ساخت مستندهایی نظیر «چه کسی ایده خودروهای برقی را کنار گذاشت» ادامه پیدا کرد که به پیشبرد این صنعت کمک کرد. این شالوده و بستر که به لطف آموزش بی‌وقفه و ادامه‌دار به وجود آمد به شرکت‌های تولیدکننده خودروهای برقی امکان داد تا به شکل متفاوتی به سراغ استعدادها بروند، زیرا این فناوری حالا دیگر چندان ناآشنا و غریب نبود. در نتیجه، این شرکت‌ها می‌توانستند رؤیای آنچه را که به دنبالش بودند به دیگران بقبولانند.

به همین نحو، اگر کارمندان آتی پیشاپیش با بیت کوین و ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشند، شرکت‌های فعال در این حوزه می‌توانند به آنها کمک کنند تا فرصتی که در اختیار آنها قرار گرفته را غنیمت بدانند. محتوای استخدامی و شرح‌حال شغلی این شرکت‌ها باید ترسیم‌گر این موضوع باشند و بستری به وجود بیاورند تا متقاضیان فعالیت در این حوزه رؤیای آنها را درک کنند.

بیت کوین ارز دیجیتال

آن سوی واژه‌های مبهم

در سال ۲۰۱۰ دقیقاً مشخص نبود که صنعت خودروهای برقی نیازمند چه نوع استعدادهایی است، درست همان چیزی که امروز در رابطه با بیت کوین و ارزهای دیجیتال مشاهده می‌شود. از آنجا که صنایع فناوری‌های خود را از نقطه صفر طراحی می‌کنند، در نتیجه یک رزومه استاندارد برای کارمندان ایده آل در این حوزه وجود ندارد. از آنجا که تعدادی ناچیزی از مردم از تجربه مستقیم همکاری با فناوری‌های نوظهور برخوردارند، در نتیجه کارفرماها باید از خود خلاقیت نشان دهند و ذهنیت‌ها و مهارت‌های حل مسئله که مورد نیاز این صنعت هستند را مشخص سازند.

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

در رابطه با خودروهای برقی، برخی از موفق‌ترین کارکنان فنی از صنعت تولید تجهیزات پزشکی پای به این صنعت گذاشتند، زیرا مشخصه‌های موازی فراوانی میان این دو صنعت موجود بود. آنها هر دو از تولید انبوه برخوردار بودند، از مواد مشابهی استفاده می‌کردند، و از استانداردهای ایمنی سفت و سخت تبعیت می‌کردند.

استارت‌آپ‌های حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال در جستجوی استعدادها باید همان ظرافت‌های مورد استفاده صنعت خودروهای برقی را بکار گیرند و بدین طریق نیازهای منحصربه‌فرد خود را شناسایی کنند و کارکنانی را پیدا کنند که سرگرمی‌های آنها یا صنایع موازی به آنها امکان داده‌اند تا از مجموعه مهارت‌های مطلوب نظر برخوردار شوند. کارکنانی که بخشی از صنایع نوظهور بوده‌اند و پیشاپیش در حوزه فناوری فعالیت کرده‌اند احتمال بیشتری دارد که بازارهای جدید را بفهمند و نسبت به فعالیت در دیگر حوزه‌های جدید تمایل داشته باشند. این نوع عضوگیری مستلزم سطح عمیق‌تری از تفکر و فعالیت‌های ترویجی است که در قالب آن شرکت‌ها فرصت‌های عظیم موجود را برای خود و برای متقاضیان فعالیت در این حوزه تبیین می‌کنند.

در حال حاضر، بیت کوین و ارزهای دیجیتال همچنان یک صنعت نوظهور هستند که از دید بسیاری از مردم شکل ثابتی ندارد. عبارات بیت کوین و ارزهای دیجیتال همچنان جزو واژگان مبهم هستند که به واسطه این امر کنجکاوی مردم برانگیخته می‌شود و در عین حال آنها را محتاط می‌سازد. این امر با اینکه چالش‌هایی به وجود می‌آورد اما در عین حال یک مزیت عظیم برای استارت‌آپ‌هایی است که یک رویکرد هوشمندانه در قبال این موضوع اتخاذ می‌کنند، زیرا آنها بدینوسیله می‌توانند پیشتاز بقیه شوند و خودشان را از رقبا متمایز سازند. به همین نحو، متقاضیان از یک فرصت شغلی بزرگ جهت ورود به یک صنعت نوظهور برخوردار می‌شوند و تنها پس از چند سال می‌توانند از جایگاه یک کارشناس و پیش‌کسوت برخوردار شوند.

این رویکرد مستلزم ایجاد یک موازنه ظریف میان ساده‌سازی امور، شفافیت، و شور و اشتیاق است. خوشبختانه برای انجام این کار یک نقشه راه وجود دارد: همان مسیری که خودروهای برقی برای رسیدنن به موفقیت دنبال کردند را طی کنید.