video thumb

۳ فناوری برتر سال ۲۰۱۸ را بشناسید

سال ۲۰۱۷ متعلق به فناوری‌هایی چون بلاک چین

در سال ۲۰۱۸ مباحث مربوط به رمزگذاری در بلاک چین‌ به طور گسترده در بخش‌های مالی دنبال خواهد شد و بخش‌های بیمه هم معاملاتی را برای خدمات مبتنی بر مصرف کننده‌هایشان پذیرفته‌اند. ضمن این که ربات‌ها هم با انسان‌ها همکاری می‌کنند تا اطلاعات‌شان تقویت شود و کارآیی بهتری از خود نشان دهند.

مقاله‌ی مرتبط:

با استفاده از اینترنت با سرعت بالا و رواج کیفیت نمایش ۴K HD، تلفن‌های همراه نوعی تلویزیون جدید برای کاربران آنلاین به حساب می آیند. شرکت های OTT مانند آمازون ، فیسبوک، اپل و گوگل همگی با استفاده از این فرصت، محتواهای ویدیویی با کیفیت بالا ارایه می‌دهند. در حققیت، بسیاری از این شرکت‌ها در حال حاضر به دنبال ارایه‌ی پیشنهاداتی در خصوص حق پخش برنامه‌های ورزشی و آماده‌سازی محتوای‌شان برای عموم هستند. از طرفی این شرکت‌ها نوعی تهدید برای کانال‌های تلویزیونی و رسانه‌های معمولی تلقی می‌شوند.

بسیاری از رسانه های اجتماعی مطرح در حال تلاش هستند تا با پرداخت بخشی از هزینه‌های مربوط به این تکنولوژی، امکان استفاده‌ی رایگان از این خدمات را برای کاربران خود فراهم کنند.

در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که نوآوری‌های سال ۲۰۱۸ بیشتر بر روی چه عرصه‌هایی متمرکز خواهد بود. ضمن این که نوآوری‌های پیش رو چه تاثیری بر صاحبان کسب و کار و مشتریان آن‌ها خواهد گذاشت.

۱. پخش زنده‌ی ویدیو و سرویس VOD

سرویس VOD

خدمات در خواست ویدیویی برنامه‌ی ضبط شده (VOD) و لایو استریم زنده می‌توانند دنیای بازی‌های رایانه‌ای را تغییر دهند.

پخش کننده‌های سنتی، صاحب بیشترین حقوق پخش برنامه‌های ورزشی و دیگر برنامه‌ها هستند. اکنون شرکت‌های OTT مانند آمازون، نت‌فلیکس، اپل و فیسبوک تهدید بزرگی برای این پخش کننده‌ها به شمار می‌روند. در این میان، آمازون و فیسبوک بزرگ‌ترین مبارزان برای دریافت حقوق پخش برنامه‌های ورزشی هستند. به این ترتیب کاربران این امکان را خواهند داشت تا بازی‌های مورد علاقه‌ی خود را به صورت زنده از طریق گوشی‌های همراه خود تماشا کنند. از این رو، رسانه‌های اجتماعی و غول‌های تجارت الکترونیک شروع به سرمایه‌گذاری‌های کلان کرده‌اند تا بتوانند مسابقات محبوب ورزشی را به صورت زنده نمایش دهند. آمازون هم قبلا با سرویس آمازون پرایم گام بزرگ خود را در این خصوص برداشته است و این احتمال قوی وجود دارد که در سال پیش رو بتواند کنترل این عرصه به دست بگیرد. فیسبوک هم سعی دارد که حق پخش این برنامه‌ها را خریداری کرده و با تکیه بر آمار کاربرانش سود عظیمی نصیب خود کند.

آژانس تحقیقاتی ژونیپر نتورکس در خصوص تلاش‌های آمازون و فیسبوک برای پخش زنده‌ی برنامه‌های ورزشی، آمازون را برنده‌ی اصلی پیش‌بینی می‌کند.

۲- هوش مصنوعی و بلاک چین

هوش مصنوعی و بلاک چین

به نظر می‌رسد که ارز دیجیتال

ژونیپر در این خصوص پیش‌بینی می‌کند که ۲۰۱۸ سالی است که بلاک چین به اپلیکیشن‌های بانکی و دیگر موارد مالی مانند انتقال و ارسال پول، قراردادهای بیمه و تایید هویت دیجیتال راه پیدا خواهد کرد.

مقاله‌ی مرتبط:

کارکرد این اپلیکیشن‌ها نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای پرداخت‌های P2P (فرد به فرد) هستند. از جمله‌ی این پرداخت‌ها می توان به قراردادهای هوشمند بیمه اشاره کرد.

این احتمال وجود دارد که تا ۱۳-۱۲ ماه آینده بسیاری از بانک‌های بزرگ با تکنولوژی بلاک چین سازگار شوند تا بدین ترتیب بتوانند در مقیاس جهانی وارد تعاملات مالی شوند. از طرفی تکنیک های یادگیری ماشینی بیش از گذشته تکامل پیدا خواهد کرد و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ژونیپر در این خصوص می‌گوید که فروشندگان عرصه‌ی فناوری با ترکیب تکنولوژی‌هایی چون یادگیری ماشینی و ارتباطات گوشی‌های هوشمند به دنبال امکان تایید هویت اشخاص به صورت دیجیتال هستند. تایید هویت در حال حاضر یک فرآیند دستی زمان‌بر است. باز کردن حساب در بیشتر بانک‌ها نیازمند ارایه‌ی چندین سند هویتی است که فرآیندی ناکارامد و وقت‌گیر تلقی می‌شود.

۳- نفوذ اینترنت اشیا (IoT) در محاسبات لبه‌

اینترنت اشیا

محاسبات لبه Edge Computing یک روش بهینه‌سازی سیستم‌های ابری است که عملیات پردازش داده‌‌ها را در نزدیکی منابع محلی (local) انجام می‌دهد. این راهکار باعث کاهش پهنای باند ارتباطی مورد نیاز بین سنسورها و مرکز داده‌ها خواهد شد.

علاوه بر این محاسبات لبه، این قابلیت را دارد که مواردی چون اپلیکیشن‌ها، داده‌ها و قدرت محاسبات سرویس‌ها را از نقاط مرکزی به logical extremes شبکه سوق می‌دهند.

از این رو این احتمال وجود دارد که رهبران فناوری دنیا به موضوع محاسبات لبه برای سرعت بخشیدن به سرویس‌های IoT و صرفه‌جویی در هزینه‌های زیرساختی به منظور هوشمند سازی، تمایل زیادی نشان دهند.

ژونیپر در این خصوص پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۱۸، سرویس‌های IoT نهایت استفاده را از مدل پردازش لبه خواهند برد. بنابراین، اپراتورهای موبایل باید در سرمایه‌گذاری‌های خود بر روی معماری شبکه‌ها، این موضوع را مد نظر قرار دهند. چرا که روند رو به افزایشی برای روی کار آمدن دستگاه‌های IoT وتقاضای سرویس‌های مورد نیاز پیش‌بینی می‌شود.

موارد بیشتر دیگری هم وجود دارد که می تواند پیشتاز موج بعدی تحولات عرصه‌ی فناوری شود:

  • مشاوران روبو یا Robo Advisers که از طریق برنامه‌های مجازی به انسان‌ها در خصوص سرمایه‌گذاری‌های مالی مشاوره خواهند داد.
  • تشخیص چهره یا Facial Recognition که به عنوان ابزار تأیید هویت کاربر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
  • بسیاری از دستگاه‌های هوشمند، مانند اسباب بازی‌های هوشمند می تواند صنعت آموزش را متحول کند.
  • در زمینه‌ی شارژهای بی‌سیم هوشمند هم تغییرات قابل توجهی روی خواهد داد.
  • کیف‌های پول هم یک روش رایج برای ذخیره‌ی ارز دیجیتال شناخته خواهد شد.

و نوآوری‌های بسیاری از این جنس که می توانیم در سال پیش رو شاهد وقوع آن‌ها باشیم.

برای کسب اطلاعات لازم درباره ارزهای دیجیتالی و مشاهده قیمت های لحظه ای می توانید به سایت Arzjoo.com مراجعه کنید.