video thumb

چوب حراج دولت آمریکا به بیت کوین های مجرمان

دولت آمریکا تائید کرده که بر اساس حکم دادگاه یوتا مبنی بر ضبط ۵۱۳ بیت کوین و ۵۱۲ بیت کوین کش، این تعداد ارزهای دیجیتالی را به فروش خواهد رساند. این ارزها طی توقیف اموال «آرون مایکل شامو»، یک تبهکار و دلال موارد مخدر در دارک وب، به‌دست‌آمده‌اند. در ادامه با ارز دیجیتال همراه باشید.

حراج ۸٫۵ میلیون دلاری

در هفته‌های آینده دولت آمریکا قرار است تا اموال توقیف‌شده شامو، که شامل یک اونت فورد اف-۳۵۰، یک بی ام دابلیو ۱۳۵ آی و میلیون‌ها دلار سرمایه به‌صورت بیت کوین کش و بیت کوین را به فروش برساند.

شامو به همراه «درو ویلسون کراندال»، «ماریو آنتونی نوبل» و «شان مایکل گایگی» به اتهام تولید و توزیع مواد مخدر، فروش بین المللی مواد مخدر، استفاده از سرویس پستی ایالات‌متحده آمریکا به‌منظور جابجایی مواد مخدر، پول‌شویی و اقدام به انتقال اموال و دارایی‌هایی که از راه غیرقانونی به‌دست‌آمده، در تاریخ ۳۱ می ۲۰۱۷ دستگیر شدند.

بلافاصله بعد از یافتن جرائم در دارک وب، تمام اتهامات تائید و دارایی‌های آنها توسط اف بی آی و به نام پلیس فدرال ایالات‌متحده آمریکا ضبط شد.  

در این حالی است که طی اسناد رسمی که به تائید قاضی «دیل اِی کیبل» هم رسیده، ذخیره و نگه‌داری این ارزهای دیجیتالی برای دولت خرج داشته، به‌طوری‌که پلیس فدران برای نگه‌داری آنها ماهانه ۴۶۵ دلار هزینه می‌پردازد.

بیت کوین
بیت کوین

در متون اسناد رسمی که از طریق دادگاه منتشرشده آمده:

ادوات معامله (بیت کوین و بیت کوین کش) ضبط و در حال حاضر در اختیار پلیس فدران آمریکا قرارگرفته‌اند. ماهانه ۴۶۵ دلار هزینه نگهداری این ادوات برآورد شده است. برآورد هزینه‌ها برای این دو ارز در حال حاضر ۵٫۰۱۰٫۷۰ دلار است. بیت کوین کش و بیت کوین‌های ضبط‌شده به کیف پول دولتی انتقال داده‌شده‌اند. از طرفی با وجود بازار پر نوسان ارزهای دیجتالی احتمال کاهش و افت قیمت وجود دارد.

دولت آمریکا ۲٫۳۶ میلیارد دلار را با فروش زود هنگام بیت کوین از دست داد

در ماه اکتبر سال جاری،‌ دولت ایالات‌متحده آمریکا، ۱۴۴,۳۳۶ بیت کوینی را که از دستگیری مدیر سایت Silk road به دست آورد را با را با قیمت هر واحد ۳۳۶ دلار به فروش رساند. جاده ابریشم یا سلیک رود بازار سیاه آنلاینی بود که در آن معاملات مواد مخدر و وسایل ممنوعه مانند اسلحه انجام می شد. معملات این سایت با بیت کوین انجام می‌شد. پس از تحقیقات طولانی FBI، مالکان سایت جاده ابریشم در اکتبر ۲۰۱۳ دستگیر شدند و  فعالیت آنها متوقف شد. تمام این بیت کوین‌ها با ارزشی بالغ‌بر ۴۸٫۵ میلیون دلار فروخته شدند. آن زمان نوسانات شدید و منفی بیت کوین،‌ دولت را وادار به چنین کاری کرد. امروز اما، آن تعداد بیت کوینی که دولت در ۲۰۱۴ فروخت، ۲٫۳۶ میلیارد دلار ارزش داشتند. فروش بیت کوین تنها سه سال زودتر، به از دادن فرصتی ۲٫۰۲ میلیارد دلاری انجامید.