video thumb

راهنمای جامع کیف پول MyEtherWallet

با توجه به مشکلات و سوالات زیاد کاربران درباره روش استفاده از این کیف پول اتریومی، تصمیم گرفتیم تا آموزش تصویری ساخت و استفاده از این کیف پول را برای شما تهیه کنیم. از این کیف پول می توانید برای ذخیره و ارسال اتریوم و انواع توکن های مبتنی بر اتریوم مثل EOS، ترون، Omise Go و … استفاده کنید.

مای اتر ولت، یک کیف پول تحت وب نیست و هیچ‌گاه به شما اجازه ساخت یک اکانت برای ذخیره سرمایه‌های خود بر روی سرورهایش را نخواهد داد. این کیف پول درواقع به شما این امکان را می‌دهد که کیف پول خود را ایجاد کرده و هرجایی که تمایل دارید آن را ذخیره و از آن محافظت نمایید و در مواقع نیز با استفاده از بلاک چین تراکنش‌های خود را کامل کنید. در ادامه راهنمایی جامع برای استفاده از آن را با شما مرور خواهیم کرد. آموزش‌های ساخت wallet جدید، تهیه نسخه پشتیبان، چگونگی انتقال آفلاین و آنلاین در ادامه برای شما آماده‌شده است. 

بخش اول: ساخت کیف پول

مرحله اول: اگر پیش‌از این از Mist استفاده نموده‌اید و کیف پول خود را ساخته‌اید و کلیدهای شخصی خود را ذخیره نموده‌اید، می‌توانید با پیدا کردن آنها از این مرحله گذر کنید. اگر می خواهید کیف پول جدیدی ایجاد کنید، تنها کافی است به وب‌سایت MyEtherWallet بروید و با انتخاب یک رمز عبور قدرتمند، بر روی گزینه Create New Wallet (ایجاد کیف پول) کلیک کنید. دقت داشته باشید که حتما آدرس (MyEtherWallet.com) اصلی این سایت را در مرورگر وارد کنید و برای ورود به سایت از گوگل استفاده نکنید. بعضی افراد سودجو با ساخت آدرس های تقریبا مشابه ،‌ کیف پول های غیرمعتبری با همین نام ایجاد کرده اند.

ساخت کیف پول
ساخت کیف پول

مرحله دوم : در این مرحله کیف پول ساخته شده و حالا باید فایل keystore کیف پول

ساخت کیف پول
ساخت کیف پول

مرحله سوم : در این مرحله کلید خصوصی یا Private key کیف پول ساخته شده، به شما نمایش داده می‌شود. در صورت فراموشی پسورد یا گم کردن فایل keystore، با کلید خصوصی می توانید به ولت دسترسی پیدا کنید . کلید خصوصی خود را در یک مکان امن یادداشت کنید. به هیچ عنوان این کلید خصوصی را با کسی به اشتراک نگذارید. با داشتن کلید خصوصی می توانید wallet ساخته شده را در همه برنامه های کیف پول فراخوانی و مبالغ را کنترل کنید. پس از ذخیره کلید خصوصی روی Save Your Address کلید کنید تا به مرحله بعد بروید.

ساخت کیف پول
ساخت کیف پول

مرحله چهارم : پس از طی کردن این مراحل، حالا برای مشاهده آدرس کیف پول خود می توانید کیف پول خود را با یکی از روش های گفته شده فراخوانی کنید.

راهنمای جامع کیف پول MyEtherWallet

 

به عنوان مثال ما در اینجا روش فایل Keystore را انتخاب می کنیم :

ساخت کیف پول
ساخت کیف پول

حالا ولت شما باز می شود و می توانید آدرس کیف پول خودتان را ببینید. از این آدرس می توانید برای دریافت اتریوم و البته توکن های مختلف مانند EOS، ترون و … استفاده کنید.

ساخت کیف پول
ساخت کیف پول

بخش دوم: ارسال تراکنش

مرحله یک: به‌محض ایجاد کیف پول شما قادر خواهید بود تا تراکنش‌های خود را انجام دهید. تنها کافی است تا فایل کلیدهای خصوصی خود را در مای اتر ولت، Geth یا Mist بارگذاری کنید. با کلیک بر روی گزینه Send Transaction (ارسال تراکنش)، انتخاب نوع کلیدهای خصوصی مورداستفاده (متنی، رمزنگاری‌شده، فایل .JSON) و کلیک بر روی گزینه Select Wallet File (انتخاب فایل کیف پول) این کار صورت خواهد پذیرفت.

راهنمای جامع کیف پول MyEtherWallet

مرحله دو: کیف پولی را که تمایل به استفاده از آن دارید را انتخاب کنید. همچنین با نگاه کردن به نام فایل و اضافه کردن عبارت «۰x» به ابتدای آن می‌توانید چک کنید که آدرس کیف پول متعلق به همان کلیدهاست یا خیر. کلیدهای خصوصی Mist معمولاً در folder. ذخیره خواهند شد. به‌محض انتخاب کلیدهای خصوصی درست، رمز موردنظر خود را وارد نموده و بر روی گزینه Unlock Wallet (باز کردن کیف پول) کلیک نمایید.

راهنمای جامع کیف پول MyEtherWallet

 مرحله سه: حالا تنها کافی است بخش مربوط به کیف پولی که قصد انتقال به آن را دارید به‌اضافه مبلغ را وارد نمایید. سپس بر روی گزینه Generate Transaction (ایجاد تراکنش) و پس‌ازآن Send Transaction (ارسال تراکنش) کلیک کنید.

راهنمای جامع کیف پول MyEtherWallet

 

مرحله چهار: در این مرحله لازم است تا تراکنش خود را تائید کنید. با کلیک بر روی Yes, I Am Sure (بله، مطمئن هستم) این کار به‌سادگی صورت می‌پذیرد.

 

راهنمای جامع کیف پول MyEtherWallet

بخش سوم: انجام تراکنش آفلاین

مرحله یک: اگر نمی‌خواهید از کلیدهای خصوصی خود در فضای اینترنت استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از MyEtherWallet این کار را انجام دهید. تنها کافی است به بخش Offline Transaction (تراکنش آفلاین) رفته و اطلاعات کیف پولی را که تمایل به انتقال به آن دارید را وارد کنید. در اینجا با کلیک بر روی گزینه Generate Information (ایجاد اطلاعات)، داده‌های بخش Gas Price و Nounce را ذخیره نمایید.

راهنمای جامع کیف پول MyEtherWallet

راهنمای جامع کیف پول MyEtherWallet

 

مرحله دو: با کلیک بر روی قسمت مشخص‌شده می‌توانید فایل را به رایانه خود انتقال و در آنجا از حالت فشرده خارج سازید.

 

راهنمای جامع کیف پول MyEtherWallet

 

مرحله سه: با دو بار کلیک بر روی فایل Index.html و انتخاب گزینه Offline Transaction (تراکنش آفلاین)، صفحه‌ای درست به‌مانند نسخه آنلاین برای شما بازخواهد شد.

 

راهنمای جامع کیف پول MyEtherWallet

 

مرحله چهار: مبلغ موردنظر و آدرس کیف پولی که تمایل به انتقال به آن را دارید وارد کنید. سپس اعداد Gas Price و Nounce که پیش‌تر ذخیره کردید را وارد نمایید.

 

راهنمای جامع کیف پول MyEtherWallet

مرحله پنج: فایل کلیدهای خود را آپلود کرده و رمز عبور خود را وارد نمایید.

راهنمای جامع کیف پول MyEtherWallet

مرحله شش: بر روی گزینه Generate Signed Transaction (ایجاد تراکنش امضاشده) کلیک نمایید و اطلاعات به نمایش درآمده را ذخیره کنید.

راهنمای جامع کیف پول MyEtherWallet

مرحله هفت: حالا با استفاده از نسخه آنلاین MyEtherWallet بر روی رایانه‌ای متصل به اینترنت می‌توانید تراکنش را وارد محیط بلاک چین کنید. به این منظور وارد بخش Offline Transaction شده و اطلاعات ذخیره‌شده را وارد و در پایان‌بر روی گزینه Send Transaction کلیک کنید.

راهنمای جامع کیف پول MyEtherWallet

مرحله هشت: در اینجا کافی است که یک‌بار دیگر تراکنش خود را تائید نمایید.

راهنمای جامع کیف پول MyEtherWallet

به همین سادگی می‌توانید کیف پول‌های اتر خود را ایجاد کرده و بدون دانلود بلاک چین تراکنش‌های خود را صورت دهید. به‌علاوه امکان حفاظت از خود و سرمایه‌هایتان نیز وجود دارد و با استفاده از بخش آفلاین از خطرات و تهدیدهای هکرها هم در امان خواهید بود.

مای اتر ولت، همچنین به‌طور مرتب در حال به‌روزرسانی و افزودن توکن های جدیدی همچون DAO و DigiDAO است. با استفاده از بخش Help  نیز می‌توانید اطلاعات بیشتری را دریافت کنید.