video thumb

اتریوم در سال ۲۰۱۸ پتانسیل واقعی خود را نشان خواهد داد

سال ۲۰۱۷ برای سرمایه‌گذاران خرید بیت کوین سالی به یاد ماندنی و لذتبخش بود. اما باید به این سرمایه‌گذاران خوش شانس یادآور شد که این ابتدای ماجراجویی است و همانقدر که امکان دارد اتفاقات خوبی رخ دهد، امکان دارد اتفاقات بدی هم باعث تحولات ناخوشایند شود. Jez San بنیانگذار FunFair از حامیان و در عین حال از منتقدان بلاک چین است. Jez San در مقاله‌ای که در وبسایت CoinDesk نوشته است به تقابل بیت کوین و اتریوم اشاره می‌کند و معتقد است همانطور که بیت کوین در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسید، اتریوم در سال ۲۰۱۸ به اوج خود خواهد رسید.

بیت کوین از نظر قیمت خیلی عالی جلو رفت اما پروتکل پرداخت و انتقال آن کاملا ناکارآمد است. کندی انتقال و کارمزدهای بسیار بالا برای یک ارز دیجیتال شبیه جک است. برای حل مشکل شبکه پرسرعت (Lightning) در حال توسعه است که هنوز تکمیل نشده و معلوم هم نیست آیا در بلاک چین بیت کوین اجرا خواهد شد یا نه. در حال حاضر عدم مقیاس پذیری بزرگ‌ترین مشکل بیت کوین است.

حالا که دیگر از بیت کوین نمی‌شود برای پرداخت‌های روزمره استفاده کرد، طرفداران بیت کوین از آن به عنوان ذخیره ارزی و طلا یاد می‌کنند، این استدلال فعلا کارساز شده است، اما طرفداران از رقبا غافل هستند. صدها و شاید هزاران توسعه دهنده در سراسر دنیا در حال توسعه و ایجاد ارزهای مجازی بهتر و کاراتر هستند، فورک‌های بیت کوین هرکدام ویژگی‌های بهتری معرفی می‌کنند و ارزهای جایگزین بیت کوین وعده‌های عملی نشده بیت کوین را به شکل بهتری عملی می‌کنند.

آینده از آن ارزهایی مثل اتریوم است که از قرارداد هوشمند استفاده می‌کنند و پلتفرمی برای تجارت غیرمتمرکز ساخته‌اند. بازار بالقوه ethereum

مقایسه بیت کوین و اتریوم

بیشتر بخوانید:

بیت کوین یا اتریوم؛ تفاوت این دو ارز رمزپایه در چیست؟

بیت کوین در مقایسه با ethereum مثل سیستم عامل داس (DOS) در مقابل ویندوز یا مک است. داس در زمان معرفی مشکل خاصی نداشته است. داس در نوع خود اولین بود و جزئی ضروری برای موفقیت رایانه‌ها به حساب می‌آید. درست است که بسیاری از عاشقان رایانه از داس شروع کردند اما زمانی رایانه‌ها همه‌گیر شدند که ویندوز و مک آمد. دلیل عدم استقبال مردم از داس سختی یادگیری و تعداد نرم‌افزارهای محدود آن بود، ویندوز و مک را که خودتان استفاده می‌کنید و نیازی به توضیح ندارد.

اتریوم هم وضعیت مشابهی دارد، صدها برنامه کاربردی در اتریوم قابل پیاده‌سازی است و مشکلات بیت کوین تا حدود زیادی در آن مرتفع شده است. به همین دلیل اتریوم

توسعه اتریوم در سال ۲۰۱۸

با توجه به توسعه‌دهندگان مشتاق اتریوم، آینده از آن یک ارز رمزپایه ایمن، سریع و کاربردی خواهد بود. شاید بگویید که ارزهای رمزپایه دیگری هستند که مشابه ethereum قرارداد هوشمند دارند، در پاسخ باید گفت که هیچکدام از آن‌ها سرعت پیشرفتی مشابه ethereum ندارند. هنوز نمی‌توان به درستی گفت که اتریوم از همه آنها بهتر خواهد بود اما نوآوری در همه جهت‌ها به شکل موثر، فعلا در اتریوم دیده می‌شود. اگر پیشرفت‌ها در بلاک چین اتریوم با همین روال جلو رود مطمئنا اتریوم در سال ۲۰۱۸ سال درخشانی خواهد داشت.

Jez San که نظر مساعدی نسبت به ethereum دارد، سرمایه گذاری خود را همزمان در بیت کوین و اتریوم انجام می‌دهد. اگر شما هم به فکر سرمایه‌گذاری در ارزهای رمزپایه هستید ارزجو ارائه کننده خدمات خرید اتریوم و بیت کوین در ایران است.