video thumb

طلاق با کشیده شدن پای بیتکوین به ماجرا، تلخ تر هم می شود!

به دست آوردن بیتکوین آسان نیست. در گذشته، ممکن بود شما دارای ۵۰ بیتکوین باشید و این موضوع بی اهمیتی باشد. اما در حال حاضر، ارزش ارز های دیجیتال به قدری است که هر کس می خواهد مقداری از آن را داشته باشد؛ دزد ها، ماموران مالیات، دوستانی که به گفته شما اهمیت نمی دادند و همسر شما بعد از به مشکل خوردن ازدواجتان، از جمله همین افراد هستند. ممکن است بلاکچین غیر قابل تغییر باشد، اما هنگام طلاق چطور؟ هنگامی که روابط شما به پایان می رسد، چه اتفاقی می افتد؟

طلاق، اصلی ترین انشعاب سخت

در حین طلاق، چه اتفاقی برای دارایی بیتکوین می افتد؟

به گزارش ارزجو به نقل از news.bitcoin.com، در اکثر کشور ها، طلاق موجب تقسیم مساوی دارایی در بین افراد می گردد؛ یا نهایتا این تقسیم به گونه ای است که هر دو طرف مقادیر قابل ملاحظه ای از دارایی ها را تصاحب می کنند. برخی دارایی ها مثل سگ خانه قابل تقسیم برای طرفین نیستند؛ این در حالی است که دارایی هایی همچون بیتکوین قابلیت تقسیم به ۱۰۰ میلیون قطعه را هم دارند. اما هنگامی که شریک شما خواهان طلاق از شماست، چه اتفاقی برای رمز ارز های شما می افتد؟

طلاق به یکباره حاصل نمی شود. به طور کلی طلاق حاصل مشاجره های تدریجی است که در طی آن طرفین فرصت کافی را به منظور خراب کردن داشته های خود دارند. ممکن است که طلاق امری غیر اخلاقی باشد، اما حقیقت این است که قدمت این عمل به اندازه قدمت خود ازدواج است. موارد زیادی از طلاق هایی وجود دارد که در آن مرد در روز دادگاه می بیند حسابش خالی شده؛ دلیل این بوده که چند ماه قبل، همزمان با این که حساب بانکی آن ها به طرز مرموزی تخلیه شده است، موجودی کارت های اعتباری همسرانشان افزایش یافته است. اکنون تصور کنید چقدر آسان است که همسر شما دارایی بیتکوین خود را قبل از این که طلاق را نهایی کند به دوست خود بسپارد.

تقسیم کوین ها

همانطور که ما در عصری زندگی می کنیم که دارایی زوج ها به طور فزاینده ای دیجیتالی شده است و کاملا تحت کنترل آن ها قرار دارد، بایستی تقسیم این دارایی ها را ساده بدانیم. با این حال، تقسیم نیمی از دارایی های دیجی ارزی یک فرد چندان آسان نیست. پرتفولیوی جمع شده ممکن است حاصل سال ها ترید دقیق و شب بیداری ها باشد که همین موضوع موجب تشدید تنش های زناشویی هم شده باشد. مردان امروزی اجازه می دهند که همسرانشان علاوه بر حفظ نام خانوادگی خود، نیمی از دارایی های دیجی ارزیشان را در هنگام طلاق تصاحب کنند. البته افراد مرد سالار نیز تمامی دارایی خود را در رمز ارز مونرو قرار داده و همه چیز را انکار می کنند.

بیتکوین، راهی برای دور زدن قانون طلاق

فارغ از تمامی این طنز ها، شواهدی وجود دارد که بیتکوین در راستای پنهان کردن دارایی های در آستانه طلاق مورد استفاده قرار می گیرد. ظاهرا در واقع جنبش حقوق مردان این موضوع را به عنوان یک تاکتیک تایید کرده است که مقابله با آن نیز سخت است. اگر یکی از طرفین زناشویی مدعی شود تمام دارایی دیجی ارزی خود را در یک قمار و یا یک کلاهبرداری بیتکوینی از دست داده است، آیا این موضوع قابل اثبات است؟

هیچکس علاقه ای به فسخ یک تجارت پر سود ندارد

چشم انداز طلاق های دیجی ارزی، برخی سوالات جالب را مطرح می کند. همسر شما ۵۰ درصد از دارایی شما را بر اساس قیمت خرید از شما می گیرد، یا بر اساس قیمت حال حاضر بازار؟ آیا فرد می تواند همسر متمرد خود را به تقسیم نیمی از دارایی خود مجبور کند؟ و اگر همسر شما یک مبلغ ثابت و یا مبلغی معادل ۱۰٪ از سود خود تا پنج سال آینده را به شما ارائه دهد، انتخاب چیست؟

توکن های دو منظوره

در عصر حاضر فروش توکن ها برای تراشه های احمقانه و کفش های سه بعدی برای اندازه گیری وجود دارد؛ در نتیجه عجیب به نظر می رسد که ICO خاصی برای طلاق های مبتنی بر قراردادهای هوشمند ساخته نشده باشد. یک ICO جدید به همراه توکن های خود برای این کار معرفی شده است.

در این پلتفرم یک مورد واقعی استفاده از یک توکن وجود دارد. ارزش هر دو دارایی های دنیای واقعی و دیجیتال (خواه خانه و ماشین، خواه بیتکوین) با تعداد معینی از توکن ها مشخص می شود. این توکن ها در یک کیف پول چند امضایی قرار گرفته و قفل می شوند؛ توکن های یاد شده به سه کلید برای باز شدن (قابل استفاده شدن) نیاز دارند. یکی از آن کلید ها نزد یک وکیل است.