video thumb

محدودیت های جدید در کره‌ جنوبی برای داد و ستد رمز ارزها

به گزارش ارزجو به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت کره جنوبی در پنج‌شنبه‌ی گذشته گفته است که برای کنترل سوداگری در تجارت ارزهای رمزنگاری شده در سطح کشور، معیارهای بیشتری اعمال خواهد کرد.

south korea to limit cryptocurrencies 354x220 محدودیت های جدید در کره‌ جنوبی برای داد و ستد رمز ارزها

خطر رمزارزها برای کشور کره جنوبی

دولت طی بیانیه‌ای اظهار کرد: “دولت این کشور بارها در خصوص کوین‌های مجازی هشدار داده‌ است که این کوین‌ها نمی‌توانند نقشی به عنوان  ارزهای واقعی را در مناسبات مالی ایفا کنند؛ و به دلیل نوسانات شدید قیمتی ممکن است منجر به خسارات فراوانی  گردند.”

در این بیانیه اشاره شده است که قیمت‌های تجارتی (trading price) بیشتر ارزهای مجازی در صرافی‌های کره‌ جنوبی نسبت به صرافی های سایر کشورها بسیار بالاتر است؛ اگرچه در بیانیه ی یاد شده مثال یا نمونه خاصی ارائه نگردیده است.

به نظر می رسد موضع اخیر کره جنوبی باعث افت محسوس قیمت رمزارز ها در جهان شد؛ برای کسب اطلاع سریع از مهترین اخبار بازار، کانال تلگرام ارزجو را دنبال کنید.

محدودیت های مورد نظر دولت کره جنوبی در قبال رمزارزها

در ادامه، این بیانیه اظهار می‌دارد که  مراحل محدودیت ها شامل ممنوعیت افتتاح حساب‌های ارزهای رمزنگاری شده با نام مستعار یا در واقع ناشناس، و تدوین و تصویب قوانین جدید درباره‌ی مجاز کردن قانون گذاران برای بستن و تعطیلی صرافی‌های کوین‌های مجازی در صورت نیاز است که از تدابیر پیشنهادی وزارت دادگستری هستند.

کره‌ جنوبی پیش‌تر اعلام کرده بود که برنامه‌اش برای مالیات بستن بر سو‌دهای کلان به دست آمده از داد و ستد ارزهای رمزنگاری شده، اقدامی مفید در جهت جلوگیری از سوداگری مفرط و بیش از حد در این تجارت خواهد بود.

جذابیت شدید بیتکوین در کره جنوبی

ارزش بیتکوین که بزرگترین و شناخته‌شده ترین ارز رمزنگاری شده در دنیاست، در سال جاری بیش از ۱۹ برابر افزایش یافته است. در کره‌ جنوبی‌، بیتکوین محبوبیت بسیار زیادی یافته و حتی زنان خانه‌دار و دانش‌آموزان نیز در معامله آن مشارکت گسترده‌ای  داشته‌اند.